I väntan på stormen

Jag kom hem tidigare från skolan. Lärarna och vi kände oss klara i fält redan framåt 11 och eftersom regnet skulle öka och stormen dra in senare under dagen så slutade vi då. Än så länge regnar det bara, så jag gick en promenad med Demo direkt när jag kom hem. Dessutom var jag ju redan ordentligt klädd. Nu sitter jag och äter min matsäck och dricker te framför tvn. Hamnade mitt i ett Jurassic park maraton som Cmore har.  Min mamma ringde och var så orolig i morse. Jag skulle akta mig för omkullfallande träd, och se till att jag hade mat och stearinljus. Hon blev väldigt lättad att vi fick sluta tidigare, så jag kom hem innan stormen.

3 thoughts on “I väntan på stormen

  1. Jag satt på min balkong och inväntade stormen. Hade köpt en flaska vin och en pizza. Tror du jag blev besviken … Det enda som dök upp var, tråkigt regn. I Örebro län var det flaggat för klass 1 på gräns till 2. Det är inte första gången SMHI har fel.
    Gillar din hund 🙂

Kommentera

