God jul …

God jul..

Haft en väldigt lugn och skön julafton. Mamma, Jonathan och jag hjälptes åt att fixa i ordning julmaten. Morfar kom vid två-tiden utan mormor som inte orkade komma. När vi ätit lite gott så såg vi på Kalle Anka tillsammas, blev rätt sur att det har klippt bort det där med dockan. Inte det att jag stödjer rasism eller så tvärt om. Jag tror att det är bra att se sånt som är fel för att kunna förstå och förebygga att vi inte gör om samma misstag i framtiden. Vi har ju trots allt kommit en bra bit från när filmen gjordes, men tar man bort allt och låtsas som om det aldrig har funnits är chansen stor att det händer igen. Allt beror ju på vad man lägger för värdering på det man ser. Man ser vad man vill se.

Sen öppnades det lite julklappar. Fick det jag önskade mig, villket var dvd och löparskor så är väldigt glad. Har dock inte fått skorna än, men ska få prova ut så ska mamma betala. Skorna bästa klappen, behöver verkligen det så jag kan springa ordentligt. Efter det åkte mamma och jag till stallet och tog in hästarna gick in till Janne och Hedda. Sen tog vi en tripp till mormor och hälsade lite på henne.

Kommentera

