En hysterisk Demo …

Demo har ju tyvärr kommit lite i skymundan de senaste månaderna. Det har ju hänt så mycket annat i mitt så att jag inte riktigt orkat fokusera på min hund. Fast jag känner nu att jag måste lägga ner lite mer tid på honom, för han håller på att bli riktigt jobbig i vissa situationer. Som tex nyss när vi var ute och gick. Han var lös på en liten väg vi brukr gå på. Att ha honom lös och så är inga problem, men så kom det en fyrhjuling och körde förbi, så då kopplar jag honom såklart. Det är då man har en hysterisk hund, som inget hellre vill än att springa ikapp det som passerat. Sen fick Fanny träna lydnad med Demo hela vägen hem. Stanna. Titta på mig. Fot. Sitt. Sluta dra. Det gör underverk efter ett tag.

Kommentera

