Neaira slut var inte okej …

Nu har jag varit duktig och läst klart hela Neaira boken. Dock är jag nu väldigt, väldigt irriterad. En hel bok uppbyggd på protokoll från rättegångar och antaganden. Och sen när man är på det sista sidorna, man ska äntligen få veta. Då så visar det sig att de inte vet hur rättegången slutar. De har ingen aning hur domen blev. Hela hennes liv stod ju på spel. Man får inte göra en bok så här. Inte okej! Tycker de kunde ljuga och hitta på ett slut, bara så att jag slipper fundera över det. Fast det är ju fränt att jag funderar över en rättegång som ägde rum på 340-talet f.kr. Nae nu ska jag sluta klaga och älta det här. Nu blir det duschen och sen ska jag försöka svara på någon fråga på hemtenan.

Kommentera

