Finns det något mysigare …

20120922-114743.jpg

 

Finns det något mysigare än att att gå i en skog en lördags förmiddag. Allt är grönt av mossa. Det är tyst. Ingen väg. Ingen trafik. Bara du och naturen. Jag tänker att jag befinner mig i en sagoskog, och kan nästan se framför mig hur små sagoväsen gömmer sig bakom stubbar och stenar. Sånna här dagar när det är lite fuktigt och det duggar lätt, är det inte svårt att förstå alla sagor och sägner.

Hittade som sagt var en supermysig stig i skogen. Fick dock klättra över en stenhög och den nya vägen, men det hade jag räknat med. Blev såklart blöt om fötterna. Blir man inte det har man inte gått en riktig skogspromenad, det hör till upplevelsen att bli blöt.

Kommentera

