Trött i skallen …

Man är lite sådär lagom trött i skallen när man ska läsa akeologiska teorier på engelska, efter att ha koncentrerat sig hela dagen i skolan. Tycker det är lite roligt att vi ska använda oss av wikipedia som källa inför morgondagens seminarium. Men jag har som sagt lite svårt att få in nånting i skallen just nu, speciellt när man måste koncentrera sig lite extra när det är skrivet på engelska. Med en del väldigt krånliga ord och teorier från andra arkeologer.

Trivs i alla fall bra här. Både i huset och i skolan. Fått kompisar jag trivs jätte bra med. Två stycken som är precis som mig typ, så det känns jättebra. Lärarna är bra, speciellt Michael Lindblom. Han håller lektionen levande och intressant. Idag har vi först haft en lintroduktion om ”Främre Orientens kulturer”. Intressant men svårt, eftersom jag inte har några som helst förkunskaper inom det ämnet. På eftermiddagen hade vi en lektion om ”Det minoiska Kreta och mykenska fastlandet, 2000-1050 f.kr.  Mycket intressant och roligt. Vill bara att mina böcker från Adlibris ska komma snart så att jag kan läsa hemma, istället för att sitta  biblioteket och läsa. Ja nu ska jag väl fortsätta läsa vidare på wikipedia.

Kommentera

