En dikt av längtan …

– En dikt av längtan –
Fanny Cardegård

Jag kan inte sjunka ned i gammal ångest för det tar mig ingenstans
Jag måste ta mig upp och sluta jaga min egen svans
Jag är så ung bara tjugo år, men det känns som om jag dör
Kroppen vittrar sakta sönder, öm som av slag, alldeles mör

Ge mig lite ro, ge mig lite frid
Jag ska finna lycka, bara ge mig lite tid
Släpp mig fri, släpp mig fri, släpp mig fri

Jag sitter stilla kvar, medan tiden bara rusar
Jag försöker förstå världen, men allting bara susar
Jag försöker blicka framåt, men det förblir lika svart
Jag kan inte längre minnas en enda dröm jag nånsin haft

Jag tror jag är trasig, men jag vet inte varför
Jag vill bli lagad, men jag vet inte hur
Jag längtar efter något, men jag vet inte vad

Ge mig lite ro, ge mig lite frid
Jag ska finna lycka, bara ge mig lite tid
Släpp mig fri, släpp mig fri, släpp mig fri

Kommentera

