Häst på rymmen …

Dagen började ju med pissväder. Snö hela dagen. Inte kul. Idag har jag haft hand om hovslagaren på förmiddan. Och sen när jag skulle släppa ut dom i hagen, tror ni inte att Aine smiter och springer ut på fältet. Så jag och Demo försöker få tag i henne. Eller Demo var mest i vägen men det fattade ju inte han. Jag var så himla arg. Blir sällan så arg som då. Jag kokade och gråten var nära. Jag var dessutom dyngsur om fötterna och snön bara vräkte ner. Inte så kul att hon trampar sönder gärdet heller. Så tillslut sket jag i henne. Den dumma hästen fick väl stå där då så länge. Så jag gick in och mockade den sista boxen jag inte hunnit med. Så när jag var klar så stängde jag in Demo i en box. Sen gick jag och hämtade en hink med kraftfoder. Gav de andra lite och skrammlade med hinken, samtidigt som jag närmade mig henne. Tillslut gick hon fram till mig och stoppade huvudet i hinken. Då var jag snabb och tog henne. Och sen släppte jag in henne bland de andra.

Kommentera

